خرید کاغذ دیواری ، خرید لمینیت

ساخت وبلاگ

کاغذ دیواری به دلیل تنوع در طرح و رنگ، جلوه زیبا و متفاوتی به فضای منزل می‌بخشد. بسیاری از افراد استفاده از کاغذ دیواری را به رنگ برای دیوار ترجیح می‌دهند زیرا در مدت زمان کمی می‌توان آن را نصب کرد و از بوی آزاردهنده رنگ روغن نیز خبری نیست. اما بعد از خرید کاغذ دیواری برای افزایش طول عمر آن چه باید کرد؟ در این مقاله راهکارهایی برای افزایش طول عمر کاغذ دیواری ارائه می‌کنیم.

جنس و کیفیت کاغذ دیواری

اولین قدم برای افزایش طول عمر کاغذ دیواری انتخاب کاغذ دیواری با بهترین جنس و کیفیت است. گرچه کاغذ دیواری باکیفیت قیمت گران‌تری دارد اما قطعا از دوام بیشتری برخوردار است. انواع کاغذ دیواری ایرانی و خارجی با کیفیت‌ها و قیمت‌های متفاوت در بازار وجود دارند. حتما کاغذ دیواری را از مراکز فروش معتبر تهیه کنید تا از جنس و کیفیت آن اطمینان داشته باشید.

از آنجا که کاغذ دیواری دارای نقش است و مانند تابلو روی دیوار خودنمایی می‌کند آسیب به آن جلوه زشت و نامناسبی به کاغذ دیواری می‌بخشد و شما را مجبور می‌کند به فکر تعویض آن باشید. تعویض کاغذ دیواری هم برای شما هزینه زیادی را دربر خواهد داشت. بنابراین بهتر است در هنگام انتخاب کاغذ دیواری تحقیق کنید و بهترین جنس را با توجه به بودجه خود خریداری کنید تا بعدا مجبور به پرداخت هزینه اضافی نشوید.

انتخاب کاغذ دیواری قابل شست‌وشو باعث می‌شود مدت زمان بیشتری قابل استفاده باشد. کاغذ دیواری قابل شست‌وشو به دلیل داشتن لایه‌های نازک PVC از نوع وینیل مانع رسیدن رطوبت به بافت کاغذ می‌شود. بنابراین می‌توان به راحتی لکه‌های آن را پاک کرد بدون اینکه آسیبی به بافت کاغذ برسد. از طرف دیگر این نوع کاغذ دیواری از ضخامت خوبی برخوردار است و در برابر پارگی و خراش مقاومت مناسبی دارد. کاغذ دیواری قابل شست‌وشو با مزایای زیادی که دارد سال‌ها بدون اینکه جلوه اولیه خود را از دست بدهد قابل استفاده است.

نگهداری از کاغذ دیواری

زیرسازی دیوار قبل از نصب کاغذ دیواری در افزایش طول عمر آن تاثیر بسزایی دارد. فرورفتگی و شکاف‌های دیوار باید قبل از نصب کاغذ دیواری به وسیله بتونه‌کاری و سپس استفاده از پرایمر برطرف شود. افراد متخصص با استفاده از ابزارهای مخصوص و پر کردن فرورفتگی‌ها به کمک بتونه سطح دیوار را صاف می‌کنند تا دیوار برای چسباندن کاغذ دیواری آماده شود.

اگر کاغذ دیواری بدون زیرسازی دیوار نصب شود از زیبایی و جلوه آن می‌کاهد و کیفیت آن را نیز کاهش می‌دهد. اما مهم است برای این کار فرد ماهر و متخصصی را در نظر بگیرید تا زیرسازی را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.   

افزایش طول عمر کاغذ دیواری بستگی به طرز نگهداری از آن پس از نصب کاغذ دیواری دارد. در هنگام نصب کاغذ دیواری دقت کنید که لبه‌ها با هم همپوشانی داشته باشند تا رطوبت به زیر کاغذ نفوذ نکند. پیش از چسباندن کاغذ سطح دیوار باید کاملا خشک و تمیز شود تا کاغذ به طور کامل به سطح بچسبد.

برای جلوگیری از کثیف و لکه شدن کاغذ دیواری در فواصل زمانی نزدیک آن را با دستمال خشک تمیز کنید تا گردوغبار روی آن از بین برود. در صورتی که کاغذ دیواری شما از نوع قابل شست‌وشو است برای از بین بردن لکه‌ها می‌توانید مقداری محلول آب و صابون را روی آن اسپری کنید و سپس با یک دستمال تمیز آن را پاک کنید.

این نکته را به خاطر داشته باشید از آب زیاد برای تمیز کردن کاغذ دیواری استفاده نکنید. آب و رطوبت دشمن اصلی کاغذ دیواری است و به آن آسیب می‌رساند.

معمولا پس از گذشت مدتی ممکن است چسب درزهای کاغذ دیواری از بین برود. برای ترمیم آن مقداری چسب چوب بی‌رنگ را با استفاده از قلموی ریز به سطح دیوار بزنید و قسمت جداشده کاغذ دیواری را مجددا بچسبانید.

با انجام راهکارهایی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم عمر کاغذ دیواری منزل خود را افزایش دهید.

خرید کاغذ دیواری ، خرید لمینیت...
ما را در سایت خرید کاغذ دیواری ، خرید لمینیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : novin sarbouk بازدید : 213 تاريخ : دوشنبه 19 اسفند 1398 ساعت: 17:56

در سال‌های اخیر انواع کفپوش با جنس و طرح‌های مختلف در بازار ارائه شده است. خرید لمینت به دلیل مزایای زیاد و قیمت مناسب بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و در بسیاری از فضاها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اما بعضی کفپوش‌ها خاص و گران‌قیمت هستند و فقط برای فضاهای لوکس کاربرد دارند. در این مقاله به بررسی کفپوش چرم طبیعی می‌پردازیم.

کفپوش چرم کفپوشی لوکس و منحصربه‌فرد محسوب می‌شود که حس گرم و زنده‌ای را در فضا ایجاد می‌کند. این کفپوش در بسیاری از کشورهای جهان و برای مکان‌های فوق لوکس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ضخامت کفپوش‌های چرمی مانند پارکت‌های معمولی است و به دو شیوه کلیکی و چسبی نصب می‌شوند. برای نصب این کفپوش‌ها باید زیرسازی مناسبی انجام شود تا علاوه بر صاف و یکدست شدن سطح نمای زیبایی در فضا ایجاد شود.

زیرسازی این کفپوش‌ها با استفاده از لایه‌ای چوب‌پنبه‌ای انجام می‌شود که باعث می‌شود میزان صدای ناشی از قدم زدن و رفت‌وآمد افراد روی آن به اندازه قابل توجهی کاهش پیدا کند.

مزایای کفپوش چرم طبیعی

کفپوش چرم

کفپوش‌های چرم نرم و راحت هستند و احساس گرما و آرامش را در زیر پاها به وجود می‌آورند. این کفپوش‌ها عایق خوبی در برابر سرما و گرما هستند و در فصل زمستان و تابستان فضایی راحت را برای افراد ایجاد می‌کنند.

کفپوش‌های چرم تنوع زیادی دارند و با هر فضایی به راحتی هماهنگ می‌شوند بنابراین سلیقه مشتریان مختلف را تامین می‌کنند.

کفپوش‌های چرم از دوام بسیار خوبی برخوردار هستند و در صورت مراقبت درست از آنها سال‌های طولانی جلوه اولیه خود را حفظ می‌کنند. این کفپوش‌ها در برابر ایجاد لکه مقاومت خوبی دارند و در صورت لکه شدن هم می‌توان به راحتی لکه‌ها را پاک کرد.

نور خورشید نه تنها آسیبی به کفپوش‌های چرم نمی‌رساند بلکه باعث دوام و افزایش عمر مفید آنها می‌شود. کفپوش‌های چرم را می‌توان در فضاهای مختلف منزل نظیر اتاق نشیمن و اتاق‌های خواب استفاده کرد و از زیبایی بی‌نظیر و خیره‌ کننده آن بهره‌مند شد.

کفپوش چرم طبیعی دوستدار محیط زیست

کفپوش‌های چرم به طور عمده از بازیافت چرم تولید می‌شوند و جزو محصولاتی هستند که در فرآیند تولید آنها به محیط زیست کمترین آسیب می‌رسد. این کفپوش‌ها نسبت به پارکت‌های چوبی نقش موثرتری برای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی ایفا می‌کنند.

کفپوش‌های چرمی فاقد ترکیبات آسیب‌زای فرمالدئید هستند بنابراین هیچ اثر سوئی در فضا ایجاد نمی‌کنند. این مزیت مهم باعث می‌شود در افراد ایجاد حساسیت نکنند در نتیجه برای افراد مشکلات تنفسی ایجاد نمی‌شود.  

نگهداری از کفپوش‌های چرم طبیعی

نگهداری از کفپوش‌های چرمی به دلیل حساسیت و گران‌قیمت بودن باید با حساسیت بسیار و رعایت نکات لازم انجام شود.

مهم‌ترین نکته در نگهداری از کفپوش‌های چرم این است که تمیز کردن آنها باید به طور اصولی انجام شود. برای تمیز کردن گردوخاک از روی این کفپوش‌ها ابتدا آنها را با فرچه گردگیری جاروبرقی جارو بکشید سپس از یک دستمال نرم مرطوب استفاده کنید.

برای پاک کردن لکه‌ها از روی کفپوش چرمی هرگز از شوینده‌های اسیدی و قلیایی استفاده نکنید. شوینده‌های غیراستاندارد به کفپوش‌های چرمی آسیب می‌رساند و از عمر مفید آن می‌کاهد.

کفپوش‌های چرمی باید از نم و رطوبت به دور باشند تا سال‌های بیشتری بتوان از آنها استفاده کرد. لازم است کفپوش‌های چرمی را هر سال حداقل 2 بار واکس بزنید تا براق شوند.

البته بهتر است طبق دستورالعمل شرکت سازنده کفپوش‌ها عمل کنید. واکس زدن مرتب کفپوش‌ها علاوه بر زیبایی انعطاف‌پذیری آنها را نیز افزایش می‌دهد و همچنین مقاومت کفپوش‌ها را در برابر رطوبت افزایش می‌دهد.

برای جلوگیری از ایجاد خراش و زدگی روی کفپوش‌های چرم حتما از محافظ برای پایه‌های مبلمان، میز پذیرایی و میز غذاخوری استفاده کنید.

خرید کاغذ دیواری ، خرید لمینیت...
ما را در سایت خرید کاغذ دیواری ، خرید لمینیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : novin sarbouk بازدید : 203 تاريخ : شنبه 10 اسفند 1398 ساعت: 20:02

 کاغذ دیواری یکی از پوشش‌های محبوب برای دیوارهای فضاهای مختلف است که جلوه بی‌نظیری به دکوراسیون داخلی می‌بخشد. از آنجا که کاغذهای دیواری‌ انواع مختلفی دارند برای خرید کاغذ دیواری باید نوع متناسب آن با محیط مورد نظر انتخاب شود. اما کاغذ دیواری از چه زمانی در جهان برای پوشش دیوارها استفاده شده است؟ در این مقاله با تاریخچه کاغذ دیواری آشنا می‌شویم.

استفاده از کاغذ دیواری از چین باستان آغاز شده است. کاغذ را چینی‌‌ها اختراع کردند و حدود 200 سال پیش از میلاد کاغذ برنج را بر دیوارهای منازل خود می‌چسباندند. در قرن هشتم میلادی عرب‌ها از طریق یک زندانی چینی به راز کاغذ پی بردند و سپس دانش کاغذسازی را به اروپاییان منتقل کردند.

در اروپا اشراف‌زادگان به نقاشان سفارش نقاشی در ابعاد وسیع را می‌دادند تا از آنها برای پوشش دیوارهای منازل خود استفاده کنند. اما کاغذ دیواری به شکلی که امروزه وجود دارد با پیدایش صنعت چاپ تولید شد.

کاغذ دیواری در دوره رنسانس بسیار مورد استقبال اشراف قرار گرفت و محبوبیت زیادی پیدا کرد. کاغذ دیواری در آن زمان با استفاده از تکنیک چاپ کلیشه چوبی تهیه می‌شد.

فرشینه‌های تزیینی

استفاده از فرشینه‌های تزیینی بر دیوارهای بناها در طول قرون وسطی متداول شد. این فرشینه‌ها علاوه بر زیبایی و جلوه خاصی که به فضا می‌دادند، به عنوان عایق عمل کرده و از هدر رفت گرمای درون اتاق جلوگیری می‌کردند.

تهیه این فرشینه‌ها با توجه به گران‌قیمت بودنشان تنها برای اشراف و افراد ثروتمند جامعه امکان‌پذیر بود بنابراین طبقه متوسط و نیمه مرفه برای زیبا کردن فضای منزل خود به سراغ کاغذ دیواری رفتند.

طرح کاغذهای دیواری اولیه متاثر از فرشینه‌ها و مشابه آنها طراحی می‌شد. این ورقه‌های بزرگ کاغذی گاهی مانند فرشینه‌ها به صورت آزاد بر دیوار نصب می‌شدند و گاهی هم مانند نصب امروزی به سطح دیوار چسبانده می‌شدند.

در مرور تاریخچه کاغذ دیواری به نام آلبرشت دورر، نقاش و ریاضی‌دان آلمانی قرن شانزدهم برمی‌خوریم. او در زمینه چاپ تصاویر بزرگ و چاپ‌های تزئینی دیواری تبحر داشت. او بزرگ‌ترین گراورساز زمان خود بود و به زیبایی روی فلزات و چوب حکاکی می‌کرد و آثارش تاثیر زیادی بر هنر قرن شانزدهم اروپا داشت.

«طاق نصرت» بزرگ‌ترین تصویر چاپی به دستور ماکسیمیلیان اول امپراتور روم مقدس چاپ شد. ابعاد این کاغذ دیواری 3.57 در 2.95 متر بود و از 192 ورقه کاغذ تشکیل شده بود. از این نمونه کپی‌هایی نیز تهیه شده بود که در بناها و قصرها مورد استفاده قرار گرفت.

انگلستان کشور پیشرو در صنعت کاغذ دیواری

در میان کشورهای جهان، انگلستان به عنوان کشوری پیشرو در صنعت کاغذ دیواری شناخته می‌شود. قدیمی‌ترین کاغذ دیواری در سال 1509 در لندن چاپ شده است. قطع روابط انگلستان با سایر کشورها بعد از دوران تکفیر هنری هشتم از سوی کلیسای کاتولیک باعث شد فرشینه به این کشور صادر نشود در نتیجه ثروتمندان و نجیب‌زادگان انگلیسی به استفاده از کاغذ دیواری متمایل شدند.

تولید کاغذ دیواری در دوران حکومت الیور کرامول متوقف شد اما پس از بازگشت چارلز دوم دوباره درخواست برای کاغذ دیواری افزایش یافت. بریتانیا در اواسط قرن هجده اولین تولیدکننده و صادرکننده کاغذ دیواری در اروپا محسوب می‌شد.

پس از انقلاب صنعتی و توسعه چاپ با نیروی بخار، کاغذ دیواری به صورت انبوه تولید شد، در نتیجه قیمت آن کاهش یافت و طبقه متوسط نیز قادر به خرید آن شدند تا دیوارهای منزل خود را با کاغذ دیواری پوشش دهند. بعدها در قرن بیستم کاغذ دیواری یکی از اجزای اصلی دکوراسیون داخلی در اروپا شد.

در سده‌های میانی دوران اسلامی یکی از معروف‌ترین و مرغوب‌ترین کاغذها به نام کاغذ سمرقندی در شهر سمرقند ساخته می‌شد. مسلمانان به کمک کاغذسازان چینی کارگاهی را در شهر سمرقند راه‌اندازی کردند و صنعت کاغذسازی را گسترش دادند.

در ایران اولین بار در زمان ناصرالدین شاه قاجار کاغذ دیواری به کشور وارد شد. ناصرالدین شاه علاقه زیادی به معماری و هنر غرب داشت و برای نوسازی کاخ گلستان از کاغذهای دیواری وارداتی برای پوشش دیوارهای آن استفاده کرد.

خرید کاغذ دیواری ، خرید لمینیت...
ما را در سایت خرید کاغذ دیواری ، خرید لمینیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : novin sarbouk بازدید : 223 تاريخ : شنبه 10 اسفند 1398 ساعت: 20:01

کاغذ دیواری قابل شستشو

 اگر قصد خرید کاغذ دیواری برای منزل خود دارید حتما به کثیف شدن آن هم فکر می‌کنید. خیلی از افراد به همین دلیل استفاده از رنگ را برای دیوارها ترجیح می‌دهند چون در صورت آلودگی و لک شدن به آسانی تمیز می‌شود. اما اگر علاقه‌مند به استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی منزل خود دارید مشکل کثیف شدنش راهکار دارد و آن هم انتخاب کاغذ دیواری قابل شستشو است.

قابلیت شستشو در این نوع کاغذ دیواری به دلیل وجود لایه‌های نازک pvc از نوع وینیل است که مانع از رسیدن رطوبت به بافت اصلی کاغذ می‌شود. برای تمیز کردن کاغذ دیواری قابل شستشو بهتر است از ترکیب آب ولرم با صابون استفاده شود که به بافت کاغذ آسیبی نرسد. سپس آن را با آب آبکشی و با دستمال خشک کرد.

نکات کلیدی برای شستشوی کاغذ دیواری قابل شستشو

برای جلوگیری از ثابت شدن لکه‌های ایجاد شده روی کاغذ دیواری آن را در فواصل زمانی کوتاه تمیز کنید. برای اینکه رنگ کاغذ دیواری کدر نشود و درخشندگی و جلوه خود را از دست ندهد بهتر است گرد و غبار روی آن را زود به زود به وسیله یک دستمال پارچه‌ای تمیز کنید.

اگر لکه چربی روی کاغذ دیواری به وجود آمده است هر چه زودتر آن را به وسیله محلول پاک‌کننده ملایم پاک کنید.

کاغذ دیواری‌هایی که ضخامت کمی دارند را می‌توان با آب ولرم بدون مواد شوینده تمیز کرد. برای کاغذ دیواری‌های ضخیم‌تر از محلول آب و صابون ملایم استفاده کنید. جهت شستشوی سطح کاغذ دیواری باید از سمت بالا به پایین باشد تا آسیبی به آن نرسد.

ممکن است کودکان با مداد رنگی روی کاغذ دیواری نقاشی کشیده باشند. برای پاک کردن آن دستمال پارچه‌ای تمیزی را به مقداری محلول پاک‌کننده آغشته کنید و بر سطح کاغذ دیواری بکشید سپس با یک دستمال خشک آن را تمیز کنید. اگر رنگ مداد پررنگ باشد ممکن است رد آن باقی بماند. برای از بین بردن آن مقداری خمیر دندان روی آن قرار دهید و با مسواک آن را تمیز کنید.

شاید قطره شمع روی کاغذ دیواری چکیده باشد. برای تمیز کردن آن با احتیاط لکه شمع را به وسیله یک جسم نوک تیز مانند چاقو از روی کاغذ دیواری جدا کنید سپس با پاک‌کن محل آن را خوب تمیز کنید.

اگر لکه جوهر روی کاغذ دیواری ایجاد شده است با استفاده از گچ خیاطی لکه را جذب و سپس با استفاده از یک مسواک یا برس نرم سطح کاغذ دیواری را تمیز کنید. فقط دقت کنید لکه جوهر پخش نشود.

برای تمیز کردن کاغذ دیواری قابل شستشو هرگز از وسایلی نظیر اسکاچ یا اسفنج زبر که باعث ساییده شدن سطح کاغذ می‌شود استفاده نکنید. یک اسفنج نرم یا یک تکه پارچه به همراه صابون یا محلول پاک‌کننده ملایم بهترین نتیجه را برای تمیز کردن کاغذ دیواری به همراه دارد.

اگر با این راهکارها لکه ایجادشده روی کاغذ دیواری از بین نرفت آن را رها کنید زیرا ممکن است سطح کاغذ در اثر سایش زیاد مخدوش شود و نمای زشتی به وجود بیاورد.

کاغذ دیواری‌های قابل شستشو انواع مختلفی دارند. کاغذ دیواری اکریلیک و کاغذهای دارای لایه ونیل را می‌توان با استفاده از یک اسفنج یا پارچه نرم و محلول آب ولرم و صابون تمیز کرد. بهتر است ابتدا گرد و خاک روی سطح کاغذ دیواری را با دستمال خشک پاک کنید و سپس محلول شستشو را به کار ببرید.

شستن قسمت‌هایی که محل اتصال رول‌های کاغذ دیواری به یکدیگر است دارای اهمیت بیشتری است زیرا ممکن است رطوبت به زیر کاغذ نفوذ کند و باعث شود کاغذ از سطح دیوار بلند شود. بنابراین پس از به کار بردن محلول شستشو فورا سطح کاغذ دیواری را با دستمال یا یک حوله نرم تمیز، خشک کنید.

خرید کاغذ دیواری ، خرید لمینیت...
ما را در سایت خرید کاغذ دیواری ، خرید لمینیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : novin sarbouk بازدید : 216 تاريخ : يکشنبه 1 دی 1398 ساعت: 18:27